Koncepcija | vystymo scenarijai

Olandų Kepurės rekreacinės teritorijos

 

  • Istoriškai Kukuliškių rekreacinė teritorija ir joje esantis Girulių miško parkas buvo pagrindinis rekreacinis objektas teritorijoje. Šiuo metu pagrindinė teritorija pasislinko link Olandų Kepurės.
  • Kukuliškių rekreacinės teritorijos atkūrimas padėtų išskaidyti lankytojų srautus bei sukurtų kokybiškus ryšius su Giruliais, Melnrage ir Klaipėda.
  • Rekomenduojama kartu su Klaipėdos miesto savivaldybe vystyti jungtis tarp Kukuliškių ir Girulių, atkuriant miško parką bei papildant šiuolaikiniais elementais.

Olandų Kepurės teritorijos

 

  • Šiaurinėje dalyje koncepcijoje numatoma aktyvaus lankymo Olandų Kepurės teritorija su intensyvesne lankytojams skirta infrastruktūra.
  • Centrinė dalis tai gamtinis pleištas – Olandų Kepurės kraštovaizdžio draustinio teritorija – atskiriantis rekreacines zonas. Šioje teritorijoje lankytojams skirta infrastruktūra minimali. Esama Litorinos tako infrastruktūra papildoma aplinkos pažinimo elementais.
  • Pietinėje dalyje numatoma Kukuliškių rekreacinė teritorija su Girulių miško parku, Memel Nord įtvirtinimais ir Kukuliškių paplūdimiu. Teritorija pritaikoma neįgaliųjų lankymui.

Lankymo scenarijai

 

  • Infrastruktūra pritaikoma ilgainiui susiformavusiems  pramoginiams  (takai iki jūros) ir pažintiniams, rekreaciniams (miško takai), ėjimas pajūriu  lankymo scenarijams.
  • Pagrindinis teritorijos lankymo principas – žiedinių maršrutų  formavimas ir stiprinimas bei identifikavimas greito ir lėto lankymo maršrutų. Greitesnio lankymo maršrutai koncentruojami Olandų Kepurės ir Kukuliškių rekreacinėse teritorijose.
  • Siūloma papildyti pasivaikščiojimo pajūriu maršrutą   miško taku,   jungiančiu Karklę ir Girulius, kuris būtų skirtas žygeiviams, einantiems tolimus maršrutus.

Dviračių trasos

 

  • Siūloma magistralinę dviračių trasą  Klaipėda – Palanga papildyti žiediniais rekreaciniais dviračių maršrutais, prasidedančias Giruliuose ir pasibaigiančiais Karklėje.
  • Vakarinis (pajūrio) žiedas  galėtų būti įkuriamas panaudojant esamų takų su kieta danga infrastruktūrą.
  • Rytinis (Kalotės ežero) žiedas  apjuostų ežerą ir miško pakraščiu nuvingiuotų iki Karklės. Trūkstama jungtis šiaurine Kalotės miško riba.

Teritorijos lankymas automobiliu

 

  • Siūloma išlaikyti šiuo metu teritorijoje taikomus automobilių aikštelių  įrengimo principus:
  • Aikšteles  įrenginėti regioninio kelio 2217 jūros pusėje, nesukeliant papildomų saugumo problemų;
  • Įrengiamos vienos statymo eilės aikštelės išilgai kelio. Girulių miško parko teritorijoje būtina išsaugoti vertingus medžius.
  • Aikštelės  negali būti jungiamos į ištisinę mašinų statymo juostą. Būtina išlaikyti miško juostos intarpus greta kelio .
  • Didesnį mašinų srautą galima nukreipti į galimai įrengiamą šiaurinę aikštelę  (Olandų Kepurės dalyje) ir pietinę aikštelę  (Kukuliškių dalyje), kur įmanoma kokybiškų aikštelių įrengimas. Pietinės aikštelės tvarkymą reikia kooperuoti su Klaipėdos miesto savivaldybe.

Universalus dizainas

 

  • Siūlomą dalį gamtinės teritorijos pritaikyti universaliam lankymui. Išilgai teritoriją kertantis skardis  apsunkina ekonomišką ir teritorijos gamtines savybes išsaugančių universalių dizaino sprendinių taikymą.
  • Šiaurinėje dalyje numatomos linijinės jungtys su Olandų Kepurės aikštele  arba nauja pietine Karklės aikštele. . Apžvelgiamas Olandų Kepurės skardis ir atsiveriantis jūros peizažas.
  • Kukuliškių rekreacinėje teritorijoje siūlomas žmonėms su negalia pritaikytas žiedas , kuriame galima patirti Litorinos kranto, Girulių miško parko ir pajūrio pušyno grožį. Žemos kopos leidžia pritaikyti paplūdimį neįgaliųjų lankymui.

Reklama

Vienas komentaras “Koncepcija | vystymo scenarijai

  1. LAbai svarbu Palangos plentą sujungti su Karkle dviračių taku, nes labai daug žmonių, šeimų su vaikais važinėja Placio gatve, tiesiog kelkraščiu nuo Kunkių, Grabių ir gyvenviečių esančių kitapus Palangos plento. Placio gatve tarp Palangos plento ir Karklės važinėjantys automobiliai yra labai pavojingi dviratininkams, matome daug avarinių situacijų, taip pat nėra tvarkingų autobusų stotelių minimame ruože, o važiuoja autobusais daugiausia moksleiviai.

    Pagarbiai,

    Giedrė Norvaišenė

    Patinka

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s